fbpx

Το καλοκαίρι πλησιάζει προς το τέλος του και με την έλευση του φθινοπώρου, προετοιμαζόμαστε και για την έναρξη του νέου σχολικού έτους! Θεωρείται δεδομένη η χρήση του Ίντερνετ, από όλους τους μαθητές – ανεξαρτήτου ηλικίας και σχολικής τάξης – ως βοήθημα σε πάσης φύσεως σχολικές εργασίες, αφού σχεδόν σε κάθε σπίτι υπάρχει ηλεκτρονικός υπολογιστής και πρόσβαση στον Παγκόσμιο Ιστό (και τα δύο είναι πολύ σημαντικά στοιχεία που μπορούν να αποτελέσουν εξαιρετικό βοήθημα για τους μαθητές), αλλά και για στιγμές ξεκούρασης και χαλάρωσης όταν ολοκληρώνεται το διάβασμα!

Είναι η κατάλληλη περίοδος, λοιπόν, για μερικές απλές και χρήσιμες συμβουλές όσον αφορά τη χρήση του Ίντερνετ από μικρούς ή μεγάλους μαθητές!

Οι υπολογιστές μπαίνουν πολύ εύκολα πλέον στις ζωές των παιδιών μας, συνεπώς η εκπαίδευση στην ορθή χρήση τους είναι επιτακτική

Οι υπολογιστές μπαίνουν πολύ εύκολα πλέον στις ζωές των παιδιών μας, συνεπώς η εκπαίδευση στην ορθή χρήση τους είναι επιτακτική

1) ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΜΑΣ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΓΙΑ ΑΣΦΑΛΕΣ «ΣΕΡΦΑΡΙΣΜΑ»!

Ξεκινώντας αυτό το άρθρο, θα αρχίσουμε με αυτό που πιστεύουμε εμείς ως το πιο σημαντικό θέμα: την ασφαλή και προσεκτική πλοήγηση μας στο Διαδίκτυο!! Ακολουθούν μερικές χρήσιμες συμβουλές για παιδιά και γονείς…

– Σε καμία περίπτωση δεν αποκαλύπτουμε στοιχεία και λεπτομέρειες της προσωπικής μας ζωής σε άτομα που δεν γνωρίζουμε, είτε παρουσιάζονται σε εμάς ως “νέοι φίλοι”.

– Δεν ξεχνάμε ποτέ το Νο. 1 κανόνα του Διαδικτύου: Οτιδήποτε δημοσιεύσω στο Ίντερνετ (πληροφορίες, φωτογραφίες, βίντεο κ.λπ.) μπορεί να γίνει εύκολα φανερό και ορατό σε ολόκληρο τον πλανήτη!

– Είμαστε προσεκτικοί όταν χρησιμοποιούμε το ηλεκτρονικό μας ταχυδρομείο και δεν “ανοίγουμε” emails από άγνωστους αποστολείς, ιδίως όταν έχουν σαν τίτλο περίεργες λέξεις, φράσεις ή απλά ένα επισυναπτόμενο αρχείο με μια κατάληξη που δεν γνωρίζουμε, όπως π.χ. .exe ή .dat κ.α. Το ίδιο προσεκτικοί και επιφυλακτικοί πρέπει να είμαστε και όταν κάποιο email ζητάει τα προσωπικά μας στοιχεία (ονοματεπώνυμο, τηλέφωνο, διεύθυνση κατοικίας, τραπεζικό λογαριασμό κ.λπ.) ή μας συμβουλεύει να συμπληρώσουμε κάποια φόρμα με αυτές τις προσωπικές μας πληροφορίες.

– Χρησιμοποιούμε στον υπολογιστή μας ένα καλό αντιβιοτικό πρόγραμμα που θα μας προστατέψει από ιούς, “σκουλήκια” ή άλλο κακόβουλο λογισμικό. Κάνουμε σωστή εγκατάστασή του (με τη βοήθεια ενός ειδικού τεχνικού ή ρωτώντας στο σημείο αγοράς του) έτσι ώστε να λειτουργεί σωστά και να λαμβάνει καθημερινά τις ενημερώσεις του (definitions updates). Είναι σημαντικό να γνωρίζετε ότι εάν το αντιβιοτικό σας δεν εγκατασταθεί σωστά, δεν πρόκειται να λειτουργήσει και δεν θα σας παρέχει καμία απολύτως προστασία. Εάν χρησιμοποιείτε το Διαδίκτυο για να κάνετε και ηλεκτρονικές αγορές με τη χρήση πιστωτικών ή χρεωστικών καρτών, η χρήση ενός καλού αντιβιοτικού και η παρουσία ενός ενήλικα κατά τη διάρκεια της αγοράς, θεωρούνται άκρως απαραίτητα! (Για παράδειγμα, δοκιμάστε: http://www.eset.com/gr/home/products/smart-security/ )

– Δεν αποκαλύπτουμε ποτέ τους κωδικούς πρόσβασης και τα ονόματα χρήστη (usernames & passwords) που χρησιμοποιούμε σε διάφορες υπηρεσίες του Διαδικτύου ή στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

– Κυκλοφορούν στο εμπόριο — αλλά και δωρεάν στο Διαδίκτυο από έγκυρους και αξιόπιστους οργανισμούς και εταιρείες  — προγράμματα που βοηθούν στο γονικό έλεγχο (Parental and Content Control) των περιηγητών (Browsers), τα λεγόμενα Web Filtering Programms. [Για παράδειγμα, δείτε εδώ: http://www.opendns.com/home-internet-security/parental-controls/opendns-home/ ή εδώ http://www1.k9webprotection.com/  Δείτε επίσης το λογισμικό γονικού ελέγχου του Norton Antivirus: https://onlinefamily.norton.com/familysafety/loginStart.fs στη δωρεάν έκδοσή του με την ονομασία “Norton Family” ή στην πιο μεγάλη, ολοκληρωμένη και με χρέωση έκδοσή του, που ονομάζεται “Norton Family Premier”]. Τα προγράμματα αυτά προστατεύουν τα παιδιά όταν σερφάρουν μόνα τους στο Ίντερνετ και παρέχουν ελεγχόμενη πρόσβαση σε ιστοσελίδες, κρατώντας μακριά τους τις ιστοσελίδες με παράνομο ή ακατάλληλο περιεχόμενο (σελίδες με πορνογραφικό υλικό, σελίδες που προωθούν τον τζόγο και τα τυχερά παιχνίδια, σελίδες που προπαγανδίζουν τη βία, τα ναρκωτικά ή το ρατσισμό, κ.λπ.)

 

 

Μαντινάδα μαθητών του Γυμνασίου Γαζίου Κρήτης για το σερφάρισμα στο ίντερνετ: Όταν σερφάρεις πάντοτε, πρέπει να προσέχεις, γιατί μ’ ανθρώπους ύπουλους ενδέχεται να μπλέξεις!

 

 

2) ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΛΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΥ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ ΜΑΣ!

– Ο Η/Υ σας “κολλάει” ή αργεί στο ξεκίνημα και κατά τη διάρκεια της χρήσης του;; “παγώνει” μετά από λίγη ώρα λειτουργίας; βγάζει περίεργα μηνύματα ή περίεργες μπλε οθόνες;; Όλα αυτά είναι εμφανή σημάδια που δείχνουν ότι έφτασε η ώρα για συντήρηση και μια επίσκεψη στον ειδικό τεχνικό που θα εντοπίσει το πρόβλημα και θα τον επισκευάσει, κρίνεται απαραίτητη. Δεν αφήνουμε να περάσουν πολλές μέρες αφότου ξεκινήσουν τα όποια προβλήματα στον Η/Υ μας γιατί αυτό ίσως επιφέρει ακόμα περισσότερα και σημαντικότερα προβλήματα που ίσως προκαλέσουν την αχρηστία του Η/Υ ή να καταλήξουν σε πολύ πιο ακριβές και ασύμφορες επισκευές.

– Μην χρησιμοποιείτε στον Η/Υ σας οποιοδήποτε “δωρεάν” πρόγραμμα βρείτε στο Ίντερνετ, είτε πρόκειται για παιχνίδι είτε αφορά κάποιο πρόγραμμα που υπόσχεται να κάνει τον Η/Υ πιο γρήγορο (τις περισσότερες φορές έχουν το ακριβώς αντίθετο αποτέλεσμα αφού μας γεμίζουν με διαφημίσεις ή ιούς και κάνουν αδύνατη τη χρήση του)

– Μία ώρα μπροστά στην οθόνη του υπολογιστή μας είναι αρκετή για να μας βοηθήσει να βρούμε στο Διαδίκτυο αυτό που ψάχνουμε ή να χαλαρώσουμε παίζοντας κάποιο παιχνίδι. Σε περιπτώσεις όμως που σκοπεύετε ή χρειάζεται να καθίσετε περισσότερη ώρα μπροστά στον Η/Υ σας, καλό θα ήταν να κάνετε και πολλά, μικρά διαλείμματα για να ξεκουράσετε τα μάτια, το σώμα και το μυαλό σας!

Computer-Posture1

Είναι πολύ σημαντικό να κρατάμε πάντα τη σωστή στάση κατά τη χρήση του Η/Υ

– Δεν τρώμε ή πίνουμε μπροστά στον Η/Υ, κυρίως όταν αυτός είναι φορητός υπολογιστής (Laptop).

 

3) ΣΥΜΒΟΥΛΗ ΓΙΑ ΕΥΚΟΛΗ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ ΠΟΥ ΘΑ ΒΟΗΘΗΣΟΥΝ ΤΙΣ ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΣΑΣ!

Όλοι μας χρησιμοποιούμε την πιο γνωστή και διαδεδομένη (και για πάρα πολλούς, την καλύτερη) μηχανή αναζήτησης στο Διαδίκτυο , την GOOGLE! Η λέξη “γκουγκλάρω” δεν υπήρχε στα λεξικά!! Η τεράστια όμως δύναμή της και η μοναδική σε αριθμούς χρήση της αναζήτησης στο Google, σε σχέση με τις άλλες μηχανές αναζήτησης (Yahoo!, Bing, Ask Jeeves κ.λπ), δημιούργησαν τη λέξη “γκουγκλάρω” που σημαίνει “Ψάχνω στο Google”!!

Η αγαπημένη μας GOOGLE λοιπόν, δεν θα μπορούσε να αφήσει αβοήθητους και παραπονεμένους τους μικρούς της χρήστες (αλλά και τους μεγάλους που θέλουν μια πιο εξειδικευμένη αναζήτηση) και έτσι, δημιούργησε την – γνωστή σε όλους μας – ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ (Google Search), ειδικά σχεδιασμένη για μαθητές!! Εάν, λοιπόν, πρόκειται να κάνετε μια αναζήτηση για πληροφορίες που θα χρησιμοποιήσετε σε μια εργασία του σχολείου σας, πληκτρολογήστε στη γραμμή διεύθυνσης του περιηγητή σας (Browser): http://scholar.google.com/scholar.google.gr/

Θα σας ανοίξει τη γνωστή σελίδα αναζήτησης της Google που όμως έχει ειδικά σχεδιαστεί για να δίνει πιο αναλυτικές και πιο σχετικές απαντήσεις (από έμπιστες και εγκεκριμένες πηγές και βιβλιογραφία) που αφορούν τα μαθήματα στα σχολεία και για αυτό – στα Ελληνικά – ονομάστηκε  “Μελετητής”!

Παραθέτουμε τον ορισμό του Μελετητή όπως ακριβώς τον δίνει η Google: 

Τι είναι ο Μελετητής Google; 
Ο Μελετητής Google σάς παρέχει έναν απλό τρόπο ευρείας αναζήτησης στην ακαδημαϊκή βιβλιογραφία. Από ένα σημείο, μπορείτε να κάνετε αναζήτηση σε πολλά πεδία ερευνητικά πεδία και πηγές: εργασίες που έχουν αξιολογηθεί από ομότιμους επιστήμονες, διατριβές, βιβλία, περιλήψεις και άρθρα, από ακαδημαϊκούς εκδότες, επαγγελματικές ενώσεις, πηγές προδημοσιεύσεων, πανεπιστήμια και άλλους ακαδημαϊκούς οργανισμούς. Ο Μελετητής Google σάς βοηθά να εντοπίσετε τις πλέον συναφείς ερευνητικές εργασίες στον κόσμο της ακαδημαϊκής έρευνας.

Δυνατότητες του Μελετητή Google

  • Αναζήτηση διαφόρων πηγών από ένα βολικό σημείο
  • Εύρεση εργασιών, περιλήψεων και βιβλιογραφικών αναφορών
  • Εντοπισμός ολόκληρης της εργασίας μέσω της βιβλιοθήκης σας ή στον ιστό
  • Μάθετε για τις βασικές εργασίες σε οποιοδήποτε πεδίο έρευνας

Πώς κατατάσσονται τα άρθρα;
Ο Μελετητής Google στοχεύει στο να κατατάσσει τα άρθρα με τον ίδιο τρόπο που το κάνουν οι ερευνητές, σταθμίζοντας το πλήρες κείμενο κάθε άρθρου, τον συγγραφέα, το έντυπο στο οποίο εμφανίζεται το άρθρο καθώς και τη συχνότητα βιβλιογραφικής αναφοράς του άρθρου στην υπόλοιπη βιβλιογραφία. Τα πλέον συναφή αποτελέσματα θα εμφανίζονται πάντα στην πρώτη σελίδα.

Ο παρακάτω σύνδεσμος θα λύσει κάθε απορία σας σχετικά με τον Μελετητή! Αφιερώστε λίγο από τον χρόνο σας για να διαβάσετε περί τίνος πρόκειται γιατί πραγματικά, αξίζει να τον δοκιμάσετε!! http://scholar.google.gr/intl/el/scholar/help.html

ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΣΕ ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ, ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ & ΚΗΔΕΜΟΝΕΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΔΑΣΚΑΛΟΥΣ

🙂 ΚΑΛΗ ΝΕΑ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ! 🙂


childnext

Το άρθρο μας με την μεγαλύτερη αναγνωσιμότητα


Διαβάστε ακόμη στο blog μας…

[metaslider id=1192]